ПРО НАС ГОВОРЯТЬ
Александр Николаев
5
SUP KAT FisherФ надувна дошка для риболовлі
Добрый день. Это Александр из Николаева. Это уже третья лодка, купленная мною у вас.
Двумя предыдущими довольны. Никаких проблем нет. Очередной комплимент  Читати відгук повністю
 
 

Про КАТАМАРАНИ


     Саме питання, що часто ставиться, - чи є переваги катамаранного будови човнів, в порівнянні із звичайними кільовими човнами? Давайте повністю розберемося в цьому принциповому питанні. 

Катамараннf будова човнів

     Катамарани BOATHOUSE мають два цілісні надувні балони особливої гідродинамічної форми і, що не стосується поверхні води, днище, що закінчується транцем. Кільові човни мають V - образне днище(за рахунок надувного кіля), що занурене у воду і закінчується транцем, нижня частина якого теж знаходиться у воді. Таким чином, площа контакту з водою у кільових човнів набагато більше. Але далі - ще більше відмінностей.

     1. Принципи руху.

Що відбувається при русі катамаранів БОТХАУС : гострою носовою частиною балонів, катамаран розсовує воду і плавно виходить з неї в кінцевій закругленій частині балонів. Чим вище швидкість, тим сильніше підйомна сила виштовхує катамаран з води. Завдяки цьому, катамарани BOATHOUSE можуть йти з будь-якою швидкістю - від мінімальної до максимальної - без перехідних режимів. А оскільки опір у воді у балонів БОТХАУС мінімальний(від початку балона до його максимального діаметру - майже півтора метри), то і швидкісні характеристики просто відмінні. Саме тому, для упевненого руху від мінімальної швидкості до швидкості 25 км в годину, досить найлегшого і економічнішого мотора, потужністю до 6 л.с., а на найбільших моделях - до 10 к.с.

     Розглянемо рух кільового човна. На малих швидкостях човен своєю передньою частиною штовхає воду перед собою. Із зростанням швидкості, приблизно з 7 - 8 км в годину, ніс човна піднімається над водою, а транец глибше занурюється у воду - настільки сильний опір води. Човну необхідно "встрибнути" на воду, щоб зменшити опір. При швидкості 9 - 10 км в годину, ніс човна вже дуже сильно задертий вгору і йти в такому режимі майже неможливо, та і небезпечно. І ось тепер-то і потрібний потужний двигун, щоб виштовхнути човен з води і перейти в режим, що глісирує, який розпочинається з 18 км в годину і більше. Чому усе це відбувається? Тупий ніс, велика площа зіткнення з водою і майже прямий кут від днища до транцу - в сукупності створюють величезний опір, поки човен не вийде з води і не перейде на тип руху, що глісирує. Але для того, щоб вивести її на глісер, потрібно потужні мотори.

    Першим недоліком такого руху є те, що найкомфортніша і безпечніша швидкість пересування на малих і середніх річках, яка являється від 8 до 15 км в годину, кільовим човнам просто недоступна. Другий недолік - економічний, тому що потужні мотори коштують дорого, багато витрачають палива, та і важать пристойно. А третім недоліком, можна рахувати період розгону, коли ніс човна задертий вгору - капітанові не видно, що попереду, а транец, що глибоко йде під воду, з двигуном не дозволяє розігнатися - вивести човен на глісер на мілководді. І крім того, треба завантажити передню частину човна, щоб полегшити вихід на глісирування.

    У катамаранів BOATHOUSE - цих недоліків просто немає. Принципово інший тип руху.

    2. Керованість, остійність, курсова стійкість і поведінка "на хвилі".

Завдяки тому, що катамарани спираються на воду двома опорами(балонами), а кільові човни V - образним дном, катамарани набагато стійкіші, або кажучи правильно - остойчивы, чим кільові човни. Це елементарна фізика і зрозуміло всім. Це як порівнювати санчата з плоским, вірніше, опуклим дном і класичні - на широких полозах.

А курсова стійкість судна безпосередньо залежить від довжини корпусу і елементів, що стабілізують рух : у кільових човнів це кіль, у катамаранів БОТХАУС - балони з реданами в передній частині і стабілізаторами курсової стійкості в задній частині. Тому, завдяки своїй будові і великій довжині, у катамаранів в рази краще курсова стійкість (рух по прямій без підрулень), чим у кільових, а тим більше плоскодонок.

    Окремо зупинимося на поведінці катамарана "на хвилі". Це питання багатьом незрозуміле. Перевернути катамаран на спокійній воді - практично нереально. Навіть якщо увесь екіпаж човна всядеться на один балон - знову таки, елементарна фізика. А перевага катамарана перед кільовими човнами "на хвилі" досягається тим, що катамаран, за рахунок великих передніх і задніх свесов балонів, значно довше, ніж кільовий човен такої ж ваги. Тому, він не провалюється між хвиль, а розрізає їх гостроносими балонами. Крім того, катамарани БОТХАУС не торкаються днищем поверхні води. Тому, на хвилях виходить свого роду амортизатори. А кільові човни, особливо в режимі глісирування, зустрічають хвилю переднім балоном, а в режимі водотоннажності - на малих швидкостях - чітко повторюють хвилеподібний рух води. Є загальне правило - чим довше і жорсткіше корпус човна, тим краще веде вона себе на хвилі.

     Що ж до керованості, то вона у катамаранів і кільових човнів різна: при розгоні кільові човни задирають ніс, катамарани йдуть майже рівно; робити різкі повороти при розгоні кільових човнів - не безпечно, на катамаранах - безпечно; рух на кільових човнах по прямій вимагає підрулень, на катамаранах - практично ні; проходячи повороти на швидкості, кільові човни ковзають назовні повороту, катамарани - ні. Тому керованість кільового човна вимагає певних навичок і обережності, а керованість катамарана є легшою, точнішою і безпечною.

     3. Прохідність і безпека.

Прохідність човна по зарослих рослинами місцях річок і озер, по мілководдю і по гірських порожистих річках, забезпечують декілька показників: осідання, площа зіткнення з водою і захищеність нижньої частини човна, що знаходиться під водою.

Катамарани BOATHOUSE мають площу зіткнення з водою набагато менше кільових човнів. Тому, проходячи по зарослих місцях, катамарани просто розсовують рослинність гостроносими балонами і пропускають її під днищем, яке не торкається водної поверхні. Кільові човни, штовхаючи воду перед собою при русі, також і наштовхують перед собою, як бульдозер, купу рослин, яку можна здолати, тільки здавши назад і продовживши рух вже по іншій траєкторії. 

     Осідання у кільового човна і катамарана приблизно однакова і, здавалося б, на мілководді пройдуть обоє однаково. Але ні, особливо проти течії. Річ у тому, що на усіх річках в місцях мілководдя, як правило, досить сильна течія. Так от, щоб його здолати, кільовому човну необхідно додати обороти двигуну, отже, ніс човна рухається вгору, а транец з ногою двигуна і гвинтом - вниз і - упирається в дно річки. Можна, звичайно, долати мілини на глісері(тоді осідання у човна мінімальне), але на великій швидкості можна запросто пошкодити мотор або, у кращому разі, гвинт, ударившись об затонуле дерево або камінь. Катамаран в цій ситуації проходить цю ж мілину на малих оборотах, але може пройти і на середній швидкості - ніс у нього "не задирається", а корма з транцем не опускається під воду.

     Що ж до порожистих і гірських річок, то тут і так все зрозуміло, катамаран - це "водний позашляховик". У кільового човна самою уразливою нижньою частиною є нижня частина транца, яку можна пошкодити на першому ж камені. У катамаранів БОТХАУС нижня частина балонів додатково захищена по усій довжині - тобто пробити знизу балон досить складно, а транец і днище знаходяться вище за поверхню води, навіть при повному завантаженні. Тому, на катамаранах БОТХАУС можна спокійно пересуватися по порожистих і гірських річках до четвертої категорії складності. Головне - не пропускати валуни, що виступають з води, між балонами - можна пошкодити передній шпангоут і транец.

     По загальній безпеці, яка забезпечується кількістю гермоотсеков, відливними клапанами, щільністю і якістю ПВХ тканини, - кільові човни і катамарани приблизно однакові. За винятком того, що конструкція катамаранів BOATHOUSE є самоотливной і непотоплюваною. Якщо ж ще врахувати "внедорожные" якості(прохідність), поведінку на хвилі і остійність - те катамарани виявляються набагато безпечніше за кільовий човен.

    4. Складання, вантажопідйомність і комфортабельність.

Ми не описуватимемо процес складання, особливо жорсткого настилу на кільових човнах. Він закінчується, як правило, нецензурними виразами власників і мокрими від поту особами. Принципова різниця в тому, що жорсткий настил в кільових човнах треба вставити під балони, а у катамаранів БОТХАУС - просто покласти його між балонами вище за середину. А потім, при накачуванні балонів до потрібного тиску, фіксатори жорстко затиснуть настил між балонами, транцем і шпангоутом. Саме тому, складання катамаранів BOATHOUSE - одна з найпростіших і швидких.

     По вантажопідйомності катамарани програють човнам такого ж розміру. Тому, при виборі моделі катамарана, обов'язково треба звертати увагу не на розмір, а на вантажопідйомність і пасажиромісткість. У усіх катамаранів BOATHOUSE - великі передні і задні выносы балонів, в середньому - по 90 см Це необхідно для досягнення відмінних ходових якостей, технічних і експлуатаційних характеристик. Саме тому, катамарани значно легші за кільові човни такої ж довжини.

     Комфортабельність судна визначається за багатьма параметрами: це і можливість вибору комфортної швидкості пересування, це і остійність човна, це і легка вигострена керованість без підрулень, це і безпечна поведінка в різних умовах, це і місткість, це і велика рівна палуба, а також, функціональність і прохідність. А ще, комфортабельність судна створюють зручні крісла, тенти, багажні рундуки і устаткування для риболовлі і відпочинку. Тому, по комфортабельності, катамарани БОТХАУС - поза всякою конкуренцією. Більше того, той комфорт, який надають катамарани BOATHOUSE своїм власникам, вважався раніше просто неможливим на надувних човнах!

     5. Ціна і економічність.

Саме питання ціни є для багатьох пріоритетним, не вдаючись до подробиць і упускаючи з уваги все, що ми розглянули вище. І якраз тут і криється найцікавіша каверза, яку багато хто не враховує. Спочатку, виробництво(виготовлення) катамаранів BOATHOUSE набагато складніше і дорожче за кільові човни. Тому, катамаран завжди коштує дорожче за кільовий човен такого ж розміру, не кажучи вже про плоскодонних. Але ми ж не купуємо собі автомобіль без мотора? Ми завжди дивимося ціни на автомобілі з різними двигунами, і вибираємо собі добре керований, економічний, комфортабельний, безпечний і, бажано, прохідний автомобіль по наших фінансових можливостях. Така ж ситуація має бути і з водним транспортним засобом. Так от, на якісний кільовий човен, розміром 300 - 360 см і вартістю близько 600 доларів, необхідно встановити досить потужний двигун, від 10 л.с. і вартістю від 2000 доларів і вище. Інакше, човен з двома пасажирами не вийде на глісирування. (Ми не розглядаємо дешеві китайські мотори незрозумілої якості.) А якщо човен не виходить на глісирування - це порівнянно з автомобілем, що пересувається тільки на першій швидкості. На катамаран БОТХАУС, такій же пасажиромісткості, вартістю близько 800 доларів, оптимальний двигун, потужністю 5 - 6 л.с., вартістю близько 1200 доларів.

Що виходить у результаті - 2600 доларів за кільовий човен з мотором або 2000 за катамаран BOATHOUSE з мотором? Адже ціна човна була нижча. А ось в комплекті з моторами - така величезна різниця.

Що ж до показників по витраті палива - вони в рази менше у катамаранів БОТХАУС. Досить сказати, що восьми-метровый катамаран БОТХАУС на 10 літрах палива здатний пройти 200 - 250 км. В той час, коли середня витрата палива на звичайних човнах порівнянна з автомобільною - близько 10 л на 100 км. Відповідно, автономні подорожі можуть досягати немислимих для моторних човнів величин - більше 5000 км! Можна подорожувати хоч усе літо без дозаправки!

      Підводимо підсумки.

 Здається, ми досить детально описали усі відмінності катамаранів від кільових човнів, а також їх достоїнства і недоліки. На підставі усього вищевикладеного, можна підвести підсумки.

 Кільові човни мають ряд переваг перед катамаранами: це велика вантажопідйомність, низька ціна без двигуна, позитивні відчуття при русі на глісері і широка поширеність, завдяки давності винаходу. Катамарани BOATHOUSE мають значно великий набір достоїнств : використовують увесь діапазон швидкості при русі, більше остойчивы і безпечні, мають кращу курсову стійкість і кращу схожість на хвилю, є "водними позашляховиками", набагато легше і швидше збираються, дуже комфортабельні, мають низьку ціну комплекту з мотором і дуже комфортабельні, мають низьку ціну комплекту з мотором і дуже економічні.    

  У багатьох виникає природне питання: якщо катамарани БОТХАУС настільки хороші, чому ж тоді вони не так поширені, як кільові або плоскодонні надувні човни? Відповідь на це питання досить проста і складається з чотирьох причин.

 По-перше, ця конструкція катамаранів була винайдена тільки в 2012 році, про що свідчать Патенти на винахід. Це стало можливим, завдяки сучасним високотехнологічним матеріалам і із залученням професійних мандрівників, спортсменів, висококласних фахівців і кращих

 По-друге, багато хто ще просто не знає, що є такі човни - катамарани BOATHOUSE - з такими характеристиками і такими експлуатаційними показниками.

 По-третє, підбираючи собі човен, багато хто, по незнанню, звертає увагу на ціну човна без мотора, а не рахують кінцеву вартість комплекту - з мотором і додатковим устаткуванням.

 І по-четверте, - проста людська інертність або консервативність - з побоюванням і недовірою відноситися до чогось нового, прогресивному. Наприклад, автомобілі вже довели, що нові моделі кращі за старі. Чи багато сьогодні знайдеться що бажають їздити на Жигулях або Волгах? А ось з човнами - найцікавіше все ще попереду!

"Маючи BOATHOUSE - живеш із задоволенням".