ПРО НАС ГОВОРЯТЬ
Алексей и Виктория
5
STREAM 360
Мы с женой полюбили походы на байдарках, ходили много лет в группах на каркасных байдарках, и в 2018 году решили приобрести свои собственные для самостоятельных  Читати відгук повністю
 
 

Про КАТАМАРАНИ


    

Саме часто задається питання, - чи є переваги катамарани будови човнів, в порівнянні зі звичайними кільовими човнами?

І якщо є, то чому надувних кільових човнів набагато більше, ніж катамаранів? Давайте з вами повністю розберемося в цьому принциповому питанні.

Катамаранна будова човнів

1. Принципи руху.

     Катамарани BOATHOUSE мають два цільних надувних балона особливої ​​гідродинамічної форми, днище і транец, які не стосуються поверхні води. Таким чином, катамарани йдуть на двох балонах, не торкаючись днищем води, з мінімальним опором.

Кільові човни мають умовно V - образне днище (за рахунок надувного кіля), занурене у воду, балон і транец, нижня частина якого теж знаходиться у воді. Таким чином, площа контакту з водою у кільових човнів значно більше.

     Що відбувається при русі катамаранів BOATHOUSE: гострої носовою частиною балонів з малим кутом атаки, катамаран розсовує воду і плавно виходить з неї в кінцевій частині балонів. Чим вище швидкість, тим сильніше підйомна сила виштовхує катамаран з води. Завдяки цьому, катамарани BOATHOUSE можуть йти з будь-якою швидкістю - від мінімальної до максимальної - без перехідних режимів. А так як опір у воді у балонів BOATHOUSE мінімальне (плавний підйом від початку балона до його максимального діаметра становить майже півтора метра), то і швидкісні характеристики у катамаранів просто відмінні. Саме тому, для впевненого руху від мінімальної швидкості до швидкості 25 км на годину, досить легкого і економічного мотора, потужністю до 6 к.с., а на найбільших моделях - до 15 к.с .. Понад 25 км / год виникає вже чималий опір: підйомна сила намагається виштовхнути катамаран з води, а він не має рівної поверхні для виходу на глиссирование. Тому, використання потужних моторів на водоизмещающих катамаранах Boathouse - безглуздо. Для них доцільно використовувати мотори малої потужності для комфортного і дуже економного пересування.

     Розглянемо рух кільової човни. На малих швидкостях надувна кільова човен своєю передньою "тупий» частиною штовхає воду перед собою. З ростом швидкості, приблизно з 7 - 8 км на годину, ніс човна піднімається над водою, а транец глибше занурюється в воду - настільки сильно опір води. Човні необхідно «застрибнути» на воду, щоб зменшити опір. При швидкості 10 - 12 км на годину, ніс човна вже дуже сильно задертий вгору і йти в такому режимі майже неможливо і небезпечно. І ось тепер-то і потрібен потужний двигун, щоб виштовхнути човен з води і перейти в гліссірующій режим руху, який починається з 18 - 20 км на годину і більше. Чому все це відбувається? Тупий ніс, велика площа зіткнення з водою і, особливо, транец, що знаходиться у воді, створюють величезний опір, поки човен не буде виштовхнута з води потужністю мотора і не перейде на гліссірующій тип руху. Але для того, щоб вивести її на глісер, потрібні потужні мотори. Причому, кожна людина в човні дуже сильно забирає потужність двигуна. І часто буває, що посадивши ще одну людину в човен, потужності мотора вже не вистачає вивести її на глиссирование. І тоді кільова човен змушена штовхати перед собою хвилю зі швидкістю до 10 км на годину.

Переваги водоизмещающих катамаранів Boathouse:

  • - легкий перебіг і відмінна швидкість на веслах, під вітрилом, під електромотором і бензиновими моторами малої потужності;
  • - довжина катамарана ніяк не відбивається на швидкісних характеристиках;
  • - можливість використання дуже великих моделей катамаранів під моторами малої потужності, під вітрилом і навіть на веслах;
  • - кожен член екіпажу незначно зменшує максимальну швидкість - на 0,7 - 2 км / год, залежно від моделі;
  • - використання всього діапазону швидкості - від мінімальної до максимальної;
  • - безпеку у всьому швидкісному режимі руху;
  • - економія коштів на покупку більш легкого двигуна;
  • - економне пересування: в 2-3 рази менше витрата палива, в порівнянні з кільової човном.

Недоліки водоизмещающих катамаранів Boathouse:

  • - менше максимальна швидкість на потужних моторах, ніж у кільових човнів;
  • - багато бризок від балонів на великих швидкостях.

Переваги надувних кільових човнів:

  • - хороша максимальна швидкість на потужних моторах.

Недоліки надувних кільових човнів:

  • - повільне пересування на веслах і на моторах малої потужності;
  • - недоступний комфортний діапазон швидкості від 10 до 20 км / год;
  • - обмежені розміри човнів і пасажиромісткість;
  • - небезпечний перехід від водоизмещающего руху до глиссирования, особливо, в разі різкого повороту;
  • - неможливість виходу на глиссирование на мілководді (під час перехідного руху корму човна з мотором дуже значно поглиблюється в воду, зменшуючи прохідність);
  • - необхідність в потужному двигуні, вартість якого в кілька разів перевищує вартість самого човна;
  • - висока витрата палива.

Принципи руху катамаранів

    

2. Керованість, остійність, курсова стійкість, поведінка «на хвилі» і прохідність.

     Керованість катамаранів Boathouse більш плавна і абсолютно безпечна, ніж у кільових човнів. Особливо потрібно бути акуратними при різкому розгоні і виході на глиссирование. При різкому розгоні кильові човна сильно задирають носа, обмежуючи видимість, і набагато збільшують осадку, заглиблений корму з мотором. У катамаранів ці явища відсутні - розгін абсолютно рівний. На великих швидкостях в поворотах човна ковзають назовні повороту, катамарани йдуть як по рейках - по точно заданої траєкторії. Тому, керованість кільової човни вимагає певних навичок і обережності, а керованість катамарана є легшою, точної і безпечної.

     Катамарани Boathouse стоять на воді на двох балонах, а кильові надувні човни - V-подібним дном. Зрозуміло, що катамарани набагато стійкіші, або кажучи правильно - остійності, ніж кільової човни. Можна спокійно ходити по рівній палубі надувного катамарана. Якщо кілька людей сядуть на одну сторону кільової човни, то це може привести до перекидання човна. Якщо на катамарані вся команда (хоч 10 чоловік) сяде на один балон, то на спокійній воді вони не зможуть перевернути катамаран, навіть якщо захочуть. Ця якість дозволяє безпечно купатися з катамарана, займатися підводним полюванням і дайвінгом.

     Курсова стійкість судна безпосередньо залежить від довжини корпусу і стабілізуючих рух елементів: у кільових човнів це кіль, у катамаранів BOATHOUSE - балони з реданом в передній частині і стабілізаторами курсової стійкості в задній частині. Тому, завдяки своїй будові і великій довжині, у катамаранів краще курсова стійкість (рух по прямій без подруливаний), ніж у надувних кільових, а тим більше плоскодонних човнів. У подорожі це якість особливо цінно.

     Як поводяться надувні кильові човна «на хвилі» - багато хто знає: глиссирование неможливо, вони повністю повторюють рух води, і зустрічають хвилю «тупим» носом. Боком до хвилі човнам повертатися небезпечно - реально можна перевернутися.

     Поведінка катамарана «на хвилі» зовсім інше. Катамарани BOATHOUSE зустрічають хвилю гострим носом, і можуть швидкісний режим руху вибирати будь-який, по комфортності. Крім того, катамарани Boathouse не стосуються днищем поверхні води навіть при повному навантаженні. Тому, на хвилях балони працюють, як амортизатори. Завдяки відмінній остійності, катамарани можуть йти навіть боком до хвилі. Звичайно, все залежить від висоти хвилі і здорового глузду. Ще, є загальне правило - чим довше і жорсткіше корпус човна, чим більше діаметр балона, - тим краще і безпечніше поводиться судно на хвилі. Найбільша модель катамаранів Boathouse має 8,5м довжини, 2,6м ширини і діаметр балонів 65см. Ви бачили надувну кільову човен таких розмірів?

     Прохідність судна по зарослих рослинами місцях річок та озер, по мілководдю і по гірських порожистих річках, забезпечують кілька показників: осаду, площа зіткнення з водою і захищеність нижній частині човна, що знаходиться під водою.

     Катамаранах BOATHOUSE ма ють площу Зіткнення з водою набагато менше кільовіх човнів. Тому, проходячи по заростях місцях, катамаранів просто розсовують рослінність гостроносімі балонами и пропускають ее під днищем, Пожалуйста НЕ стосується водної поверхні. Кільові човни, штовхаючі воду перед собою при Русі, такоже и наштовхують перед собою, як бульдозер, купу рослин, якові можна подолати, только здавші назад і продовжую рух Вже по іншій Траєкторії.

     Осадка у кільової човни і катамарана приблизно однакова і, здавалося б, на мілководді пройдуть обидва однаково. Але немає, особливо проти течії. Справа в тому, що на всіх річках в місцях мілководдя, як правило, досить сильна течія. Так ось, щоб його подолати, кільової човні необхідно додати обертів двигуна, отже, ніс човна рухається вгору, а транец з ногою двигуна і гвинтом - вниз і - впирається в дно річки. Можна, звичайно, долати мілини на глісері (тоді осаду у човни мінімальна), але на великій швидкості можна запросто пошкодити мотор або, в кращому випадку, гвинт, ударившись об топляк або камінь. Катамаран в цій ситуації проходить цю ж мілину на малих обертах, але може пройти і на середній швидкості - ніс у нього «Не задирається», а корми з транцем не опускається під воду.

     Що ж стосується порожистих і гірських річок, то тут і так все зрозуміло, катамаран - це «водний позашляховик». У кільової човни найвразливішою нижньою частиною є нижня частина транця, яку можна пошкодити на першому ж камені. У катамаранів BOATHOUSE нижня частина балонів додатково захищена по всій довжині - тобто пробити знизу балон досить складно, а транец і днище знаходяться вище поверхні води, навіть при повному завантаженні. Тому, на катамаранах можна спокійно пересуватися по порожистим і гірських річках до третьої категорії складності. Головне - не пропускати виступаючі з води валуни між балонами - можна пошкодити передній шпангоут і транец.

Остійність курсова стійкість катамарана

3. Складання-розбирання, вага, вантажопідйомність і пасажиромісткість.

     Ми не будемо описувати процес складання, особливо установки жорсткого настилу на кільових човнах. Він закінчується, як правило, нецензурними виразами власників і мокрими від поту особами. Принципова різниця в тому, що жорсткий настил в кільових човнах потрібно вставити під балони в стрінгер, а у катамаранів БОТХАУС - просто покласти його на днище між балонами, трохи вище середини. А потім, при докачування балонів до потрібного тиску, фіксатори жорстко зажмут настил між балонами, транцем і шпангоутом. Саме тому, збірка катамаранів BOATHOUSE - одна з найпростіших і швидких. Особливо, якщо основний повітря в балони накачувати електронасосом, що працює від прикурювача автомобіля.

     Якщо порівнювати вага кільових надувних човнів з жорстким настилом і катамаранів Boathouse, з аналогічною пасажиромісткістю, то катамарани, в середньому, на 25% будуть легше.

     Вантажопідйомність і пасажиромісткість - взаємопов'язані поняття, які залежать від діаметра балонів і довжини судна. Ніхто не замислювався, чому найбільші надувні кильові човни близько 4,5 м завдовжки і вантажопідйомністю близько 800 кг? Все дуже просто: щоб вивести такий обсяг і вага на глісер, необхідний двигун 25 - 40 л.с .. Скільки людей помістяться в човен 4,5 м завдовжки? Шість, максимум вісім. Про якомусь комфорт говорити взагалі не доводиться: сидять або на дерев'яних лавках, або на балонах. А якщо потужності мотора не вистачить вивести човен на глиссирование, тоді швидкість буде близько 10 км на годину. А мотори ще більшої потужності вже вимагають інших матеріалів транця, іншої будівлі човни і дистанційного рульового керування. Це вже зовсім інший бюджет і інша конструкція. Для тих, хто не знає, скільки коштують човнові мотори, даємо середні дані по японським 4-х тактним двигунам: потужністю 5-6 к.с. - близько 1400 $, 15-20 к.с. - близько 3200 $, 25-30 к.с. - від 4000 $.

     У катамаранів Boathouse все зовсім інакше. 5 - 6 метрів довжини - це середня довжина катамаранів. Якщо ми візьмемо, наприклад, шестимісну модель Sea Fisher 550, з діаметром балона 50 см, то вона важить на 20% менше надувний кільової човни, довжиною 4,5 м. Оптимальна потужність мотора для цього катамарана - 6 к.с. Якщо потрібна швидкість більше 20 км / год з повним навантаженням - ставимо двигун, потужністю 15 к.с .. Якщо в найбільшому катамарані Sea Fisher (8м довжиною) розмістити 10 осіб на персональних м'яких кріслах і встановити мотор, потужністю 15 к.с. , швидкість буде близько 20 км на годину.

     Проведемо простий експеримент: на Sea Fisher 800 ставимо двигун 6 к.с. і розміщуємо з комфортом 10 осіб, а в 3-х метрову кільову човен посадимо лише 3 людини, і теж встановимо такий-же мотор. Катамаран легко обжене човен!

Ходовий тент для човна катамарана

4. Безпека і комфортабельність.

     За пасивної безпеки, яка забезпечується кількістю гермовідсіків, наявністю відливних клапанів, щільністю і якістю ПВХ тканини, - кильові човни і катамарани приблизно однакові. Але! В катамаранів BOATHOUSE набагато краще остійність: якщо вся команда сяде на один борт (балон), катамаран чи не перевернеться. Конструкція катамаранів BOATHOUSE є непотопляемой: навіть при повному навантаженні днище не стосується поверхні води. Тому, навіть якщо катамаран з повним навантаженням повністю накриє хвиля, він буде залишатися на поверхні (тобто запас плавучості), а вся вода з катамарана піде через відливні клапана. Якщо ще врахувати "позашляхові» якості (прохідність) катамаранів, відмінну поведінку на хвилі і абсолютно безпечне управління, то катамарани BOATHOUSE виявляються набагато безпечніше кільових човнів.

     Комфортабельність судна визначається за багатьма параметрами:

  • - можливість вибору комфортної швидкості пересування;
  • - пасивна і активна безпека;
  • - хороша легка керованість і курсова стійкість;
  • - рівна палуба та місткість;
  • - наявність речових відсіків і рундуків;
  • - зручна посадка, кількість і різноманітність додаткового обладнання для риболовлі та відпочинку;
  • - можливість тривалий час перебувати на борту без ознак втоми.

Зрозуміло, що про комфортабельності кільових надувних човнів говорити взагалі не доводиться. Навіть тюнінг не сильно змінює ситуацію: стає зручніше, але не набагато. Звичайно, якщо порівнювати з катамаранами BOATHOUSE. Той рівень комфорту, який надають катамарани БОТХАУС своїм власникам, вважався раніше неможливим на легких надувних конструкціях!

Вантажопідйомність катамарана

 

 

5. Ціна, економічність і надійність.

     Економічність катамаранів, в порівнянні з кільовими човнами, ми вже розглядали вище. По витраті палива катамарани BOATHOUSE в 2-3 рази економічніше кільових човнів. Середня витрата палива на надувних кільових човнах можна порівняти з автомобільним - близько 10 л на 100 км, якщо в човні не більш 3-х чоловік. У катамаранів BOATHOUSE немає такої критичної залежності від навантаження і кількості пасажирів на борту. На 10 літрах бензину катамаран з двома-трьома людьми може пройти більше 300 км, а 8-ми метровий катамаран BOATHOUSE з шістьма пасажирами і речами для походу на 10 літрах палива здатний пройти понад 200 км! Якщо ви виїхали на риболовлю на кілька годин, різниця не дуже відчувається, а ось якщо на кілька днів або тижнів ....

     Ціна. Саме питання ціни є важливим, і для багатьох - пріоритетним. І багато хто, не вдаючись в подробиці і, не беручи до уваги все, що ми докладно розглядали вище, і потрапляють в халепу. Беруть ціну кільової надувного човна з певною пасажиромісткістю і порівнюють з цінами на аналогічну катамарана Smart-Fisher (42 балон), Fisher (45 балон) або Sea Fisher (50 балон). І ось розчарування: катамаран виявляється на 100-300 доларів дорожче. Навіщо ж переплачувати? «Ну посиджу на дощечці як небудь, ну не буду виходити на воду в хвилю, буду акуратно газувати ... Ну подумаєш, витрата палива, - скільки там я наїжджаючи? Адже все ж якось ходять на таких човнах ?! »

     Вибір зроблено. А потім починається, «о Боже, я ж не знав, що треба купувати такий мотор, а скільки він коштує ?!» І тут зекономлені 200 доларів перетворюються в переплачені 1200 доларів і навіть більше! Пам'ятайте прислів'я - «скупий платить двічі»?

     Виробництво (виготовлення) катамаранів BOATHOUSE складніше і дорожче виробництва кільових човнів. І матеріали для катамаранів застосовуються тільки найкращі: німецькі ПВХ-тканини, морська фанера, аірдек і алюміній. Все розраховано на довгу (понад 10 років) і безпроблемну експлуатацію. Тому, катамаран завжди коштує дорожче кільової човни такий же пасажиромісткості. Але ми ж не купуємо собі автомобіль без мотора? Ми завжди дивимося ціни на автомобілі з різними двигунами, і вибираємо собі добре керований, економічний, комфортабельний, безпечний і, бажано, прохідний автомобіль. Така ж ситуація повинна бути і з водним транспортним засобом. Як про це можна не думати ???

Надійний безпечний катамаран

    

Підсумки.

     Тепер ви зможете відповісти на найбільш часто задається питання: «чи є переваги катамарани будови човнів, в порівнянні зі звичайними кільовими човнами? І якщо є, то чому надувних кільових човнів набагато більше, ніж катамаранів?

Сподіваємося, що так. А ми, команда компанії BOATHOUSE, допоможемо вам.

     По-перше, дана конструкція катамаранів, незважаючи на очевидну простоту, була винайдена тільки в 2012 році, про що свідчать Патенти на винаходи. Це стало можливим, завдяки сучасним високотехнологічним матеріалами і з залученням до роботи професійних мандрівників, спортсменів, висококласних фахівців і кращих конструкторів.

     По-друге, багато ще просто не знають, що є такі човни - катамарани BOATHOUSE - з такими характеристиками і такими експлуатаційними показниками.

     По-третє, підбираючи собі човен, звертають увагу тільки на ціну човна без мотора, а не вважають кінцеву вартість комплекту - з мотором і додатковим обладнанням. І не зважаючи на те, що сучасний водний транспорт розрахований на довгі роки експлуатації.

     По-четверте, компанія BOATHOUSE самостійно розвивається без залучення зовнішніх капіталів. А значить, витрати на рекламу і просування мінімальні. В основному, за рахунок позитивних відгуків власників катамаранів Boathouse. Деякі наші клієнти воліють тільки катамарани BOATHOUSE і мають до 5 різних моделей!

     І по-п'яте, - проста людська інертність або консервативність: з побоюванням і недовірою ставитися до чогось нового, прогресивного. Автомобілі вже довели, що нові моделі краще старих. Чи багато сьогодні знайдеться бажаючих їздити на Жигулях і Москвичах? Тепер на черзі - водний транспорт!

Безпека комфорт катамаранів BOATHOUSE

«Маючи BOATHOUSE - живеш із задоволенням».