Обираємо найкращий двигун до катамарану.
- 11.03.2024
- : 0
- 494
Вітаємо! Виконуємо ваші побажання і разом ми спробуємо підібрати найкращий двигун до катамарана Boathouse. Звісно, це питання не дуже коректно ставити, тому що катамаранів – більше 100 моделей, від 3-х метрового до 9-метрового, з шириною – від 120см до 260см, але ми усвідомимо спільні риси, принципи руху і ще декілька важливих моментів.
Будемо розглядати тільки 4-х тактні двигуни. На це є важливі причини: 2-х тактні двигуни заборонені по всій Європі, вони не економічні, забруднюють довкілля і не переносять довгого ходу на малих оборотах. Крім того, не будемо розглядати китайські вироби – дужа низька надійність. Також, треба уявляти, якщо ви купуєте гарний двигун – навіть за все життя ви не зможете використовувати його ресурс. Буде спадщиною для діточок.))
Почнемо з того, що всі катамарани Ботхаус, за винятком швидкісних катамаранів Бобер, мають спільні риси. Незважаючи на розмір і діаметр балонів, у всіх катамаранів, навіть при повному навантаженні, дно не торкається поверхні води. Таким чином, у них відсутні поверхні для гліссування. Що це означає? По-перше, катамарани Boathouse, навіть самі великі, мають набагато менший супротив течії, чим традиційний надувний човен, навіть самий маленький. А по-друге, катамаранам Ботхаус зовсім необов’язково мати потужний двигун, тому що його не треба виводити на гліссування. Він йде у водовипромінювальному режимі.
Давайте, наприклад, візьмемо двигун, потужністю 9,9 к.с. Якщо ми встановимо його на надувний човен середнього розміру від 300 до 400см, він зможе витягнути на глісс двух-трьох осіб і буде рухатись з максимальною швидкістю 23-28 км/г. А якщо в човен додати ще ваги – буде дуже повільний рух – 9-12 км/г і дуже незручний – із задертим носом. До речі, швидкість від 12 до 20 км/г для надувних човнів зовсім неможлива. А якщо цей двигун встановити на катамаран Ботхаус, наприклад, теж середнього розміру – Sea Fisher 610. Так, 610 сантиметрів довжини і 190 см ширини – це середній розмір для катамарана! Якщо ми посадимо в нього 3 особи, максимальна швидкість буде 21-23 км/г, додаємо ще одного – 20-21 км/г, а ще двох (усього 6 осіб) – 17-19 км/г. А рухатись 15км/г? Легко, середні обороти двигуна. Навіть на самих малих оборотах шестиметровий катамаран буде рухатись 4-5 км/г. Зрозуміло, в чому принципове відрізняння?
А якщо б нам зекономити десь 1200-1800 доларів? Це вартість гарного човна с додатковим обладнанням або катамарана Sea Fisher 610! Дуже спокусливо. Як? Дуже просто: спробуємо двигун, потужністю 6 к.с. замість 9,9 к.с. Різниця в вартості між ними і буде приблизно така сама сума. Ставимо двигун спочатку на той самий човен. Якщо ви будете один в човні, у вас є шанс вийти на глісування, а у двох і більше – ніяких. Максимальна швидкість на гліссуванні з однією людиною буде 21-26 км/г, а якщо не вийде на глісс – знову 9-12 км/г. Тому, на середнього розміру надувні човни і ставлять потужні двигуни 9,9 к.с., 15, і майже 25 к.с.. При цьому, вартість двигуна в кілька разів більше самого човна. А що з катамараном? Ставимо на Си Фишер 610 той самий двигун, потужністю 6 к.с.. В катамарані буде 3-4 особи, стандартно для середнього катамарана. Максимальна швидкість – 16-18 км/г. А на середніх оборотах – 13-15 км/г. Дуже комфортна швидкість на річці.
Як бачите, вже можна зробити деякі висновки. Якщо ви цінуєте комфорт, безпеку, рахуєте гроші і нікуди не поспішаєте – ваш вибір 4-такт. двигун 6 к.с.. Якщо ви крім всього дуже полюбляєте швидкість, і вам не важлива вартість, ваш вибір - більш потужні двигуни – від 9.9 к.с. до 30 к.с.. Але пам’ятайте про вагу самого двигуна, його ж треба ще й переносити. Якщо ви обрали великий катамаран, з діаметром балонів 55см – 65см, то треба купувати двигун з довгим дейдвудом (довгою ногою від 500мм).
І ще одне невирішене питання: купувати двигун румпельний чи з дистанційним управлінням? Це дуже просто. Двигунів, потужністю до 9,9 к.с. с дистанційним управлінням не існує. Якщо ви встановите на катамаран рульову консоль і двигун с дистанційним управлінням – вам знадобиться причіп для перевезення. Тому, що розбирати і збирати його ви вже не будете, це вже катер. І обладнання катамарана вже може бути теж, як у катера: крісла, рундуки, стіл, навіс, навіть намет! Дуже комфортно і будете мати повне задоволення від управління і володінням. Але це коштує грошей. Будемо рахувати: причіп для середнього катамарана – біля 2000 доларів, рульова консоль, троси д/у і інше – 1000, меблі і навіс – біля 1000, і двигун з д/у дорожчий, ніж такою ж потужністю з румпелем.
Сподіваємось, що ми змогли відповісти на прикладах на більшість ваших запитань. У вигляді висновку ми можемо показати вам два варіанти – економний і розкішний з вартістю обох. 1) Катамаран Sea Fisher 610 з кріслом капітана і японським двигуном 6 к.с. – 3000 доларів. 2) Катамаран Sea Fisher 610 з дистанційним управлінням, японським двигуном 30 к.с., меблями, фальшбортами, причіпом, навісом – близько 10.000 доларів. Додайте ще ехолот, додаткове обладнання, і будете мати вартість 11.000 доларів. Як для катера – це дешево. До речі, зараз у нас діє акція «До перемоги», ціни дуже привабливі. Вибір за вами!
Почнемо з того, що всі катамарани Ботхаус, за винятком швидкісних катамаранів Бобер, мають спільні риси. Незважаючи на розмір і діаметр балонів, у всіх катамаранів, навіть при повному навантаженні, дно не торкається поверхні води. Таким чином, у них відсутні поверхні для гліссування. Що це означає? По-перше, катамарани Boathouse, навіть самі великі, мають набагато менший супротив течії, чим традиційний надувний човен, навіть самий маленький. А по-друге, катамаранам Ботхаус зовсім необов’язково мати потужний двигун, тому що його не треба виводити на гліссування. Він йде у водовипромінювальному режимі.
А якщо б нам зекономити десь 1200-1800 доларів? Це вартість гарного човна с додатковим обладнанням або катамарана Sea Fisher 610! Дуже спокусливо. Як? Дуже просто: спробуємо двигун, потужністю 6 к.с. замість 9,9 к.с. Різниця в вартості між ними і буде приблизно така сама сума. Ставимо двигун спочатку на той самий човен. Якщо ви будете один в човні, у вас є шанс вийти на глісування, а у двох і більше – ніяких. Максимальна швидкість на гліссуванні з однією людиною буде 21-26 км/г, а якщо не вийде на глісс – знову 9-12 км/г. Тому, на середнього розміру надувні човни і ставлять потужні двигуни 9,9 к.с., 15, і майже 25 к.с.. При цьому, вартість двигуна в кілька разів більше самого човна. А що з катамараном? Ставимо на Си Фишер 610 той самий двигун, потужністю 6 к.с.. В катамарані буде 3-4 особи, стандартно для середнього катамарана. Максимальна швидкість – 16-18 км/г. А на середніх оборотах – 13-15 км/г. Дуже комфортна швидкість на річці.
Як бачите, вже можна зробити деякі висновки. Якщо ви цінуєте комфорт, безпеку, рахуєте гроші і нікуди не поспішаєте – ваш вибір 4-такт. двигун 6 к.с.. Якщо ви крім всього дуже полюбляєте швидкість, і вам не важлива вартість, ваш вибір - більш потужні двигуни – від 9.9 к.с. до 30 к.с.. Але пам’ятайте про вагу самого двигуна, його ж треба ще й переносити. Якщо ви обрали великий катамаран, з діаметром балонів 55см – 65см, то треба купувати двигун з довгим дейдвудом (довгою ногою від 500мм).
І ще одне невирішене питання: купувати двигун румпельний чи з дистанційним управлінням? Це дуже просто. Двигунів, потужністю до 9,9 к.с. с дистанційним управлінням не існує. Якщо ви встановите на катамаран рульову консоль і двигун с дистанційним управлінням – вам знадобиться причіп для перевезення. Тому, що розбирати і збирати його ви вже не будете, це вже катер. І обладнання катамарана вже може бути теж, як у катера: крісла, рундуки, стіл, навіс, навіть намет! Дуже комфортно і будете мати повне задоволення від управління і володінням. Але це коштує грошей. Будемо рахувати: причіп для середнього катамарана – біля 2000 доларів, рульова консоль, троси д/у і інше – 1000, меблі і навіс – біля 1000, і двигун з д/у дорожчий, ніж такою ж потужністю з румпелем.